Obowiązek informacyjny RODO - Monitoring wizyjny
Obowiązek informacyjny RODO – Monitoring wizyjny
W związku z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”), informujemy, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych pochodzących z Monitoringu wizyjnego jest: Przedsiębiorstwo Komunalne sp. z o.o., 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Studziwodzka 37.
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest możliwy pod adresem poczty elektronicznej: iod.r.andrzejewski@szkoleniaprawnicze.com.pl.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu zapewnienia bezpieczeństwa zakładu pracy oraz osób w nim przebywających, ochrony mienia, kontroli produkcji oraz zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Pracodawcę na szkodę, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO, natomiast w stosunku do pracownika również w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 22(2) Kodeksu pracy.
- Monitoringiem objęte będą następujące pomieszczenia i teren:
- Otoczenie budynku ZWiK ul. Norwida 22: kamery na zewnątrz budynku m.in. widok na bramę wjazdową, na parking, na budynek agregatu, na zbiornik z wodą uzdatnioną, na hale z filtrami i z pompami ciepła oraz najbliższe otoczenie.
- Otoczenie budynku ZWiK ul. Dubicze 35: kamery na zewnątrz budynku m.in. widok na parking, na rzekę, na kosz ze skratkami, na starą i na nową kratę oraz najbliższe otoczenie.
- Otoczenie budynku ZWiK ul. Chmielna 96 Oczyszczalnia Ścieków: kamery wewnątrz budynku prasy oraz wewnątrz budynku sitopiaskownika, wewnątrz budynku garażu; kamery na zewnątrz budynku m.in. widok na bramę wjazdową, na parking, na plac przed stacją zlewczą, na komorę rozprężną, na wiatę z osadem, na zbiorniki 1.4, na ATSO, na plac między defosfatacją a nitryfikacją, na plac pomiędzy nitryfikacją a osadnikami, na filtr wody oraz najbliższe otoczenie.
- Otoczenie składowania odpadów Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych ul. Studziwodzka 37: kamery na zewnątrz budynku m.in. widok na boczną bramę wjazdową, widok na wagę oraz skład opon oraz na skład gabarytów oraz najbliższe otoczenie.
- Otoczenie terenu stacji paliw ul. Studziwodzka 37: kamery na zewnątrz budynku m.in. widok na 3 dystrybutory z paliwem ON/PB, widok na butle z gazem.
- Otoczenie Hurtowni ,,Ogrodnik” ul. Studziwodzka 35: kamery wewnątrz budynku m.in. widok na kasę, na półki z asortymentem oraz najbliższe otoczenie; kamery na zewnątrz budynku widok na miejsce przechowywania krzewów ozdobnych oraz najbliższe otoczenie.
- Pojazdy, które zostały oznaczone jako pojazdy objęte Monitoringiem wizyjnym.
- Odbiorcy danych: Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane przez podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności są to dostawcy systemów IT, z którymi współpracuje Zakład w celu utrzymania ciągłości oraz poprawności działania systemów oraz ochrony mienia.Nadto dane mogą być udostępniane osobom, które wykażą potrzebę uzyskania dostępu do nagrań (interes realizowany przez stronę trzecią), np. osobom poszkodowanym w sytuacjach zarejestrowanych przez kamery systemu. Dane mogą być udostępniane także upoważnionym podmiotom (w szczególności organy zajmujące się zwalczaniem i zapobieganiem przestępczości, np. Policja, sądy itp. ).
- Dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane osobowe będą zarejestrowane w formie elektronicznej w postaci obrazu z monitoringu wizyjnego oraz przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia nagrania, a w przypadku, gdy nagranie jest lub może być dowodem w postępowaniu prowadzonym na podstawie obowiązującego prawa – przez okres niezbędny, wynikający z przepisów prawnych.
- Przysługuje Pani/Panu prawo
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, w tym prawo do uzyskania kopii danych;
- podstawie art. 16 RODO prawo do żądania sprostowania (poprawienia) danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 17 RODO,
- prawo ograniczenia przetwarzania – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 18 RODO,
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 21 RODO [w razie otrzymania sprzeciwu opartego na szczególnej sytuacji administratorowi nie wolno już przetwarzać danych, chyba że wykaże: (i) istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub (ii) istnienie podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, (iii) niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym – jeżeli sprzeciw odnosi się do przetwarzania w celu badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych (na mocy art. 89 ust. 1 RODO)].
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
- W oparciu o tak przetwarzane dane osobowe Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Przedsiębiorstwo Komunalne sp. z o.o. |
---|---|
Data utworzenia: | 2022-11-24 |
Data publikacji: | 2022-11-24 |
Osoba sporządzająca dokument: | IOD Rafał Andrzejewski |
Osoba wprowadzająca dokument: | Bogdan Simonienko |
Liczba odwiedzin: | 953 |